Voorbereidingen fietstour door de Eifel - Reisverslag uit Landgraaf, Nederland van Miguel en Arno Pauly - WaarBenJij.nu Voorbereidingen fietstour door de Eifel - Reisverslag uit Landgraaf, Nederland van Miguel en Arno Pauly - WaarBenJij.nu

Voorbereidingen fietstour door de Eifel

Door: Miguel

Blijf op de hoogte en volg Miguel en Arno

20 Juni 2014 | Nederland, Landgraaf

We hebben er lang naar uitgekeken, maar nog ff en dan is het zover. Onze eerste fietstour door de Eifel! Arno en ik gaan 6 dagen op een tourfiets met bagage en tent door de Eifel fietsen.
Een beetje 'back to basic'. We fietsen de Kyllradweg route, een mooie fietsroute langs het riviertje de Kyll, daarna de Ruhrtalradweg, langs de rivier de Ruhr.
23 juni: Dag 1 van startpunt Trier naar Bittburg/Huttingen an der Kyll
24 juni: Dag 2 van Bittburg naar Gerolstein/Rockeskyll
25 juni: Dag 3 van Gerolstein naar Kronenburger See
26 juni: Dag 4 van Kronenburger See naar Kalterherberg
27 juni: Dag 5 van Kalterherberg naar Nideggen
28 juni: Dag 6 van Nideggen naar huis
Totaal ca 240 km.

De eerste 2 nachten verblijven we in een Gasthof. Daarna overnachten we op een camping die op onze route ligt. Uitgangspunten zijn:
-genieten
-genieten
-en genieten
-niet te veel vastleggen, we zien wel wat op ons pad komt (ik plan al veel te veel in mijn leven..;-))
-sportief bezig zijn

Zaterdag 21 juni gaan we de huur tourfiets ophalen. De spullen worden dan in de fietstassen en rugzak opgeborgen (ns kijken of t lukt om alles mee te nemen haha). Onze ouders brengen ons maandagmorgen om 07u naar Trier, zodat we fris en met véél zin aan onze tocht kunnen beginnen. Mam en pap, bij deze alvast hartstikke bedankt!!
We houden jullie op de hoogte van onze belevenissen met reisverslagen en foto's.

• 21 Juni 2014 - 06:32

Esje:

Goooooodmorning,
    Spannend hè, nog 2 dagen om te plannen en dan gaat t grote Pauly avontuur beginnen ;)
    Xx

• 21 Juni 2014 - 08:26

Claudia:

Mijneheren Pauly,
    Leuk, leuk!! Alvast heel veel plezier gewenst en fiets ze!! ;-)
    Liefs Claudia